دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه حوادث: 6 غرفه فروش محصولات فرهنگی در ترمینال‌های داخلی و خارجی فرودگاه مهرآباد که اقدام به فروش فیلم‌های غیرقانونی و اکران نشده می‌کردند پلمپ شدند.

با دستگیری گردانندگان این غرفه‌ها تا کنون 5 هزار سی‌دی غیر قانونی از آنها کشف شده است.

جعفر صابری ظفرقندی، سرپرست دادسرای فرودگاه تهران با بیان این خبر گفت: هفته گذشته شکایتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار این دادسرا قرار گرفت که از فروش غیر قانونی فیلم‌های سینمایی ایرانی و بعضا اکران نشده در غرفه‌های محصولات فرهنگی ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد حکایت داشت.

وی ادامه داد: با ارجاع این پرونده به شعبه دوم دادیاری، به دستور دادیار شهبازی، کارآگاهان اداره اطلاعات پلیس فرودگاه مهرآباد وارد عمل شده و پس از تحقیقات نامحسوس متوجه شدند گردانندگان 6غرفه  اقدام به فروش غیرقانونی فیلم‌های سینمایی ایرانی می‌کنند.

سرپرست دادسرای فرودگاه گفت: با صدور دستور بازداشت گردانندگان غرفه‌ها و پلمپ محل فعالیت‌ آنها، تیمی از ماموران زیر نظر سردار بت شکن، رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور، عملیات بازرسی از این غرفه‌ها را آغاز کردند و با کشف حدود 5 هزار حلقه‌ سی‌دی غیرقانونی تمامی این غرفه‌ها پلمپ شدند.

قاضی صابری ظفرقندی با اشاره به صدور قرار قانونی برای متهمان این پرونده افزود: در حال حاضر عده‌ای از افراد سودجو با استفاده از روش‌هایی خاص اقدام به سرقت فیلم‌های سینمایی کرده و با تکثیر آنها در سطحی گسترده دست به فروش غیرقانونی این فیلم‌ها می‌زنند که ماموران اطلاعات پلیس فرودگاه مهرآباد تحقیقات گسترده‌ای را برای  شناسایی سردسته‌های این شبکه زیرزمینی آغاز کرده اند.

وی با تاکید بر برخورد شدید دستگاه قضایی کشور با گردانندگان این باند‌های زیرزمینی از مردم خواست برای حفظ حقوق تولید و تهیه کنند‌گان این فیلم‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو، از خرید فیلم‌های غیرقانونی امتناع کنند و در صورت مشاهده فروشندگان این گونه فیلم‌ها ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 26714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز